”25 miljoner är bara smulor”

Jörgen Elofsson skriver världsstjärnornas hits!

Jörgen Elofsson har skrivit åtta Englandsettor, toppat Billboardlistan i USA och tjänat minst 25 miljoner på en enda låt.
Ändå går låtskrivaren omkring som en vanlig man på Stockholms gator.

– När jag kommer till USA så rullas det ut en röd matta, där accepteras framgång medan det här hemma sopas under mattan, säger han.

De senaste tio åren har han skrivit hits åt artister som Kelly Clarkson, Celiné Dion och 17 stycken ”Idol”-vinnarlåtar världen över.

Den mest framgångsrika är ”Sometimes” från Britney Spears debutskiva – en låt som han nu avslöjar har spelat in mellan 25 och 30 miljoner till honom.

– Men låtskrivarens pengar är smulor jämfört med skivbolagens och artisternas. Men den låten betyder mycket för mig och de dörrar den öppnat, säger Elofsson om ”Sometimes”.


Några av låtarna Elofsson skrivitär:

Britney Spears: ”(You drive me) Crazy”, ”Sometimes”.
Celiné Dion: ”The greatest reward”.
Shayne Ward ”That´s my goal” (etta i England).
Will Young: ”Evergreen” (etta i England)
Il Divo ”Feelings”.
Kelly Clarkson ”A moment like this” (etta i USA).
Darin ”Coming True”.


 Jörgen och Simon
Källa: aftonbladet.se


Kommentarer
Postat av: M i c k a

I veckan ska jag springa på möten och seminarier och lite sånt, försöka ragga upp ett jobb och leka vuxen, ska kanske hinna gå på bio med. du då? (: vad kommer din vecka innehålla för spänning?

2009-09-07 @ 22:18:40
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Jo så är det ju alltid (: jag är bara glad att det händer saker, att vara arbetslös en sommar till vägrar jag :P fy bubblan så tråkigt. alla andra jobbar och man själv gör inget annat, ett plus är att jag vart brun i år iallafall :P

2009-09-07 @ 22:43:31
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0